Taidenäyttely Schjerfbeck & muoti - taidetta ja pukuhistoriaa 1880-1950 Villa Gyllenberg, Kuusisaarenpolku 11, 25.4.2024 klo 15.00

Taidenäyttely Schjerfbeck & muoti Villa Gyllenbergissä, Kuusisaarenpolku 11, 00340 Helsinki, 25.4.2024 klo 15.00.

Tapahtuman kesto 45-60 min + oma tutustuminen.

Lippuja on varattu 30 jäsenelle.  Museokortti käy, normaali pääsylippu lippukassalta 12€, eläkeläisiltä 10€.

Helene Schjerfbeck (1862-1946) rakasti sekä maalaustaidetta että muotia, ja hänen muotokuvissaan mallin vaatetus oli olennainen osa teosta.  Modernin muodin syntyvaiheet osuivat yksiin Helene Schjerfbeckin 1870-luvulta 1940-luvulle ulottuneen uran kanssa.  Schjerfbeck ja muoti - taidetta ja pukuhistoriaa 1880-1950 on ensimmäisiä näyttelyitä Suomessa, jossa historiallisia pukuja ja maalaustaidetta esitellään rinnakkain.

HUOM! Talviaikaan nastakengät tulee jättää narikkaan!  Museotilojen lattiat menevät pilalle nastakengistä.  Naulakosta löytyy tohveleita, joita voi lainata museokäynnin ajaksi.  Kotimuseo ei valitettavasti ole esteetön, sillä siellä on useita askelmia huoneiden välissä, ja yläkertaan pääsee ainoastaan portaita pitkin.

Ilmoittautuminen avautuu 1.4.2024 klo 9.00.  Viimeinen ilmoittautumis- ja peruutuspäivä on 15.4.2024 klo 15.00.

Yhteyshenkilö:  Liisa Penttilä, 044 923 8956, liisapenttila8(at)gmail.com.

ILMOITTAUDU TÄSTÄ